Diagnoza na starcie w szkole ponadpodstawowej
Diagnoza „Na starcie w szkole ponadpodstawowej” organizowana jest w współpracy z MSCDN dla uczniów szkół warszawskich.
W celu wzięcia udziału w diagnozie wszyscy nauczyciele z danej szkoły, którzy będą przeprowadzać diagnozę w swoich klasach proszeni są o zapisanie na szkolenie na stronie WCIES:
https://kursy.wcies.edu.pl/pl/Szkolenia-w-zakresie-matematyki
Administrator Diagnozy udostępni wszystkim uczestnikom, materiały szkoleniowe, testy diagnoz, możliwość wprowadzania danych i pobierania opracowań.
Opracowany przez zespół test kompetencji skonstruowany jest zgodnie z obowiązującą podstawą programową i obejmuje treści realizowane w poprzednim etapie kształcenia.
Podstawowym celem prowadzonych badań jest ułatwienie nauczycielom matematyki określenia stopnia opanowania przez uczniów wiedzy i umiejętności przewidzianych w podstawie programowej w przełomowym momencie edukacji.
Sprawdzian „Matematyka na starcie w szkole ponadpodstawowej” nastawiony jest przede wszystkim na diagnozowanie podstawowych wiadomości i umiejętności, które powinien posiadać uczeń rozpoczynający naukę w szkole ponadpodstawowej. Sprawdzian przygotowany został dla średnio zdolnego ucznia.
Wyniki otrzymane przez ucznia, klasę i szkołę są analizowane w czterech obszarach:
- wymagań szczegółowych,
- wymagań ogólnych podstawy programowej,
- podtestów,
- kategorii celów nauczania.
Nauczyciel otrzymuje opracowane informacje dotyczące wyników z diagnozy:
- dla każdego ucznia uczestniczącego w diagnozie;
- dla każdej klasy uczestniczącej w diagnozie;
- dla każdej szkoły uczestniczącej w diagnozie;
- dla każdej dzielnicy uczestniczącej w diagnozie;
- dla całej populacji uczniów uczestniczących w diagnozie.
W diagnozie stopień osiągnięcia badanych kompetencji określono wartościami współczynników łatwości.
Dla każdego zadania badane jest, czy uczniowie podjęli próbę rozwiązania, czy opuścili zadanie - nie próbując go rozwiązać.
We właściwej ocenie stopnia opanowania badanych umiejętności przydatne jest porównanie szkolnych wyników z wynikami swojej dzielnicy i wynikami Warszawy (raport).
Harmonogram
10.09.2018 – 25.09.2018 – Rejestracja w systemie
21.09.2018 – 25.09.2018 – Pobieranie testów z systemu
25.09.2018 – Przeprowadzenie testu umiejętności matematycznych uczniów
– Konsultacje dla nauczycieli dotyczące oceniania prac uczniów (WCIES, ul Stara 4)
26.09.2018 – 6.10.2018 – Wprowadzanie wyników testów przez szkolnego koordynatora testu
Po dniu 6.10.2018 nastąpi zamknięcie systemu - nie będzie już możliwości wprowadzenia wyników diagnozy szkoły