A+ A A-

Diagnoza na starcie w szkole ponadpodstawowej

  

Diagnoza „Na starcie  w szkole ponadpodstawowej” organizowana jest w współpracy z MSCDN dla uczniów szkół warszawskich.

W celu wzięcia udziału w diagnozie wszyscy nauczyciele z danej szkoły, którzy będą przeprowadzać diagnozę w swoich klasach proszeni są o  zapisanie  na szkolenie na stronie WCIES:

https://kursy.wcies.edu.pl/pl/Szkolenia-w-zakresie-matematyki

 

Administrator Diagnozy udostępni wszystkim uczestnikom, materiały szkoleniowe, testy diagnoz, możliwość wprowadzania danych i pobierania opracowań.

Opracowany przez zespół test kompetencji  skonstruowany jest zgodnie z obowiązującą podstawą programową i obejmuje treści realizowane w poprzednim etapie kształcenia.

Podstawowym celem prowadzonych badań jest ułatwienie nauczycielom matematyki określenia stopnia opanowania przez uczniów wiedzy i umiejętności przewidzianych w podstawie programowej w przełomowym momencie edukacji.

Sprawdzian „Matematyka na starcie w szkole ponadpodstawowej” nastawiony jest przede wszystkim na diagnozowanie podstawowych wiadomości i umiejętności, które powinien posiadać uczeń rozpoczynający naukę w szkole ponadpodstawowej. Sprawdzian przygotowany został dla średnio zdolnego ucznia.

Wyniki otrzymane przez ucznia, klasę i szkołę są analizowane w czterech obszarach:

  • wymagań szczegółowych,
  • wymagań ogólnych podstawy programowej,
  • podtestów,
  • kategorii celów nauczania.

 

Nauczyciel otrzymuje opracowane informacje dotyczące wyników z diagnozy:

  • dla każdego ucznia uczestniczącego w diagnozie;
  • dla każdej klasy uczestniczącej w diagnozie;
  • dla każdej szkoły uczestniczącej w diagnozie;
  • dla każdej dzielnicy uczestniczącej w diagnozie;
  • dla całej populacji uczniów uczestniczących w diagnozie.

 

W diagnozie stopień osiągnięcia badanych kompetencji określono wartościami współczynników łatwości.

Dla każdego zadania badane jest, czy uczniowie podjęli próbę rozwiązania, czy opuścili  zadanie  - nie próbując go rozwiązać.

 

We właściwej ocenie stopnia opanowania badanych umiejętności przydatne jest porównanie szkolnych  wyników z wynikami swojej dzielnicy i wynikami Warszawy (raport).

 

 Harmonogram

10.09.2018 – 25.09.2018 – Rejestracja w systemie

21.09.2018 – 25.09.2018 – Pobieranie testów z systemu

25.09.2018 – Przeprowadzenie testu umiejętności matematycznych uczniów

 – Konsultacje dla nauczycieli dotyczące oceniania prac uczniów (WCIES, ul Stara 4)

26.09.2018 – 6.10.2018 – Wprowadzanie wyników testów przez szkolnego koordynatora testu

 

Po dniu 6.10.2018 nastąpi zamknięcie systemu - nie będzie już możliwości wprowadzenia wyników diagnozy szkoły