A+ A A-

 

Diagnoza na półmetku w szkole ponadpodstawowej

  

Diagnoza „Na półmetku  w szkole ponadpodstawowej” organizowana jest w współpracy z MSCDN dla uczniów szkół warszawskich.

W celu wzięcia udziału w diagnozie należy zapoznać się z Internetowym systemem diagnozy dla szkoły ponadpodstawowej i postępować zgodnie z podanymi  w nim instrukcjami.

Opracowany przez zespół test kompetencji  skonstruowany jest zgodnie z obowiązującą podstawą programową.

Podstawowym celem prowadzonych badań jest zbadanie kompetencji matematycznych, przyrostu wiedzy i umiejętności uczniów i stopnia przygotowania do matury z matematyki.

Sprawdzian  nastawiony jest przede wszystkim na diagnozowanie podstawowych wiadomości i umiejętności. Sprawdzian przygotowany został dla średnio zdolnego ucznia.

Test ma charakter diagnozy wieloaspektowej –umiejętności, wiedza i kompetencje pogrupowane są dla wszystkich zadań w teście.

Wyniki otrzymane przez ucznia, klasę i szkołę są analizowane w czterech obszarach:

  • wymagań szczegółowych,
  • wymagań ogólnych podstawy programowej,
  • podtestów,
  • kategorii celów nauczania.

 

Nauczyciel otrzymuje opracowane informacje dotyczące wyników z diagnozy:

  • dla każdego ucznia uczestniczącego w diagnozie;
  • dla każdej klasy uczestniczącej w diagnozie;
  • dla każdej szkoły uczestniczącej w diagnozie;
  • dla każdej dzielnicy uczestniczącej w diagnozie;
  • dla całej populacji uczniów uczestniczących w diagnozie.

 

W diagnozie stopień osiągnięcia badanych kompetencji określono wartościami współczynników łatwości.

Dla każdego zadania badane jest, czy uczniowie podjęli próbę rozwiązania, czy opuścili  zadanie  - nie próbując go rozwiązać.

 

We właściwej ocenie stopnia opanowania badanych umiejętności przydatne jest porównanie szkolnych  wyników z wynikami swojej dzielnicy i wynikami Warszawy (raport).

 

 Harmonogram

10.03.2018 -26.03.2018  – Rejestracja w systemie

27.03.2018 – 6.04.2018– Pobieranie testów z systemu

6.04.2018 – Przeprowadzenie testu umiejętności matematycznych uczniów

kwiecień 2017 – Konsultacje dla nauczycieli dotyczące oceniania prac uczniów (WCIES,

ul Stara 4)

6.04.2018– 20.04.2018 – Wprowadzanie szkolnych wyników testów przez szkolnego koordynatora testu

 

Po dniu 20.04.2018 nastąpi zamknięcie systemu - nie będzie już możliwości wprowadzenia wyników diagnozy szkoły

Raport z diagnozy opublikowany będzie na stronie diagnozy (dostępny po zalogowaniu)

20 maja 2018r.