Diagnoza na półmetku w szkole ponadpodstawowej
Diagnoza „Na półmetku w szkole ponadpodstawowej” organizowana jest w współpracy z MSCDN dla uczniów szkół warszawskich.
W celu wzięcia udziału w diagnozie należy zapoznać się z Internetowym systemem diagnozy dla szkoły ponadpodstawowej i postępować zgodnie z podanymi w nim instrukcjami.
Opracowany przez zespół test kompetencji skonstruowany jest zgodnie z obowiązującą podstawą programową.
Podstawowym celem prowadzonych badań jest zbadanie kompetencji matematycznych, przyrostu wiedzy i umiejętności uczniów i stopnia przygotowania do matury z matematyki.
Sprawdzian nastawiony jest przede wszystkim na diagnozowanie podstawowych wiadomości i umiejętności. Sprawdzian przygotowany został dla średnio zdolnego ucznia.
Test ma charakter diagnozy wieloaspektowej –umiejętności, wiedza i kompetencje pogrupowane są dla wszystkich zadań w teście.
Wyniki otrzymane przez ucznia, klasę i szkołę są analizowane w czterech obszarach:
- wymagań szczegółowych,
- wymagań ogólnych podstawy programowej,
- podtestów,
- kategorii celów nauczania.
Nauczyciel otrzymuje opracowane informacje dotyczące wyników z diagnozy:
- dla każdego ucznia uczestniczącego w diagnozie;
- dla każdej klasy uczestniczącej w diagnozie;
- dla każdej szkoły uczestniczącej w diagnozie;
- dla każdej dzielnicy uczestniczącej w diagnozie;
- dla całej populacji uczniów uczestniczących w diagnozie.
W diagnozie stopień osiągnięcia badanych kompetencji określono wartościami współczynników łatwości.
Dla każdego zadania badane jest, czy uczniowie podjęli próbę rozwiązania, czy opuścili zadanie - nie próbując go rozwiązać.
We właściwej ocenie stopnia opanowania badanych umiejętności przydatne jest porównanie szkolnych wyników z wynikami swojej dzielnicy i wynikami Warszawy (raport).
Harmonogram
10.03.2018 -26.03.2018 – Rejestracja w systemie
27.03.2018 – 6.04.2018– Pobieranie testów z systemu
6.04.2018 – Przeprowadzenie testu umiejętności matematycznych uczniów
kwiecień 2017 – Konsultacje dla nauczycieli dotyczące oceniania prac uczniów (WCIES,
ul Stara 4)
6.04.2018– 20.04.2018 – Wprowadzanie szkolnych wyników testów przez szkolnego koordynatora testu
Po dniu 20.04.2018 nastąpi zamknięcie systemu - nie będzie już możliwości wprowadzenia wyników diagnozy szkoły
Raport z diagnozy opublikowany będzie na stronie diagnozy (dostępny po zalogowaniu)
20 maja 2018r.